ثبت درخواست تعمیرات

علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی

بازدید: 38 بازدید
زمان مطالعه: 6 دقیقه
علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی

علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی

کولر گازی ویله‌ای بسیار مهم و پرکاربرد مخصوصا در فصول گرم سال است و بروز مشکل و خرابی در آن بسیار ازاردهنده خواهد بود. یکی از مشکلاتی که معمولا در کولر گازی به وجود می‌آید نشت روغن از لوله‌های آن است. وجود روغن و روغن کاری در کولر گازی بسیار حائز اهمیت است و سبب کاهش سر و صدا، محافظت از قطعات و روان کاری می‌شود. در صورتی که روغن از اندازه مشخص شده کمتر باشد، سبب آسیب به قطعات  دستگاه و کاهش عملکرد سرمایش و گرمایش خواهد شد.

در صورت مشاهده هر گونه نشت روغن، توصیه می‌شود سریعا اقدام به تعمیر و رفع نشتی کنید. بهتر است در هنگام مشاهده این مشکل با تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس بگیرید تا با استفاده از دانش و مهارت خود مشکل کولر گازی را به بهترین نحو شناسایی و برطرف کند.

دیبا پشتیبان اولین مرکز تخصصی آنلاین  تعمیر لوازم خانگی در محل  است که با در اختیار داشتن مجرب‌ترین  تعمیرکار کولر گازی  در تهران، انواع مشکلات کولر گازی را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شیوه بر طرف می‌کنند فقط کافی است با شماره ۰۲۱۲۷۴۷۸ تماس بگیرید و درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا تعمیرکار متخصص تعمیر کولر گازی در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شود.

در این مقاله کارشناسان دیبا پشتیبان به بررسی علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی و نحوه بر طرف کردن آن به شکل مختصر و کاربردی پرداخته‌اند پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

خدمات ما:  تعمیر کولرگازی سامسونگ

 

اهمیت و مزایای روغن کاری کولر گازی

روغن کاری کولر گازی

روغن کاری و وجود روغن در کولر گازی بسیار با اهمیت است و باعث بهبود عملکرد سیستم، افزایش عمر مفید، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری دستگاه خواهد شد. اگر روغن از کولر گازی نشت کند و میزان روغن کمتر از حد معمول باشد، سبب ایجاد مشکلات و خسارت به کولر گازی می‌شود.

روغن در کولر گازی وظیفه روان کردن قطعات مانند فن، کمپرسور و سایر قطعات را دارد تا قطعات راحت‌تر حرکت کنند و بچرخند و به هم سایش کمتری داشته باشند. به طور کلی مهم‌ترین مزایای روغن کاری کولر گازی عبارت‌اند از:

  • کاهش سر و صدا
  • تنظیم فشار
  • منتقل کردن حرارت
  • محافظت از قطعات
  • روان کاری قطعات
  • جلوگیری از رسوب گرفتگی قطعات
  • بالا بردن بازدهی و عملکرد کولر

 

خدمات ما: تعمیرکولرگازی جنرال 

 

علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی چیست؟

علت روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی چیست؟

دلایل مختلفی برای روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی وجود دارد که باید به محض مشاهده آن سریعا نسبت به بر طرف کردن آن اقدام کرد. رایج‌ترین علل روغن ریزی از کولر گازی به شرح زیر است:

 

  • آسیب دیدگی لوله‌ها

ممکن است در اثر عوامل مختلف و یا استفاده طولانی مدت، لوله‌ها دچار آسیب دیدگی یا شکستگی شوند. مشکل در ساختار لوله‌ها و تضعیف کیفیت لوله‌ها موجب نشت روغن خواهد شد. سرویس و بررسی دوره‌ای لوله‌ها و اتصالات کولر گازی موجب جلوگیری از بروز این مشکل می‌شود.

 

  • ایراد در کمپرسور

می‌توان گفت کمپرسور مهم‌ترین قطعه کولر گازی است که خرابی و مشکلی در آن سبب اختلال در عملکرد کولر گازی خواهد شد. اگر کمپرسور به خوبی کار نکند، کولر گازی قادر به خنک سازی به صورت صحیح و مناسب نیست و عملکرد کولر گازی مختل می‌شود.  یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر خرابی کمپرسور کولر گازی به وجود بیاید، نشت روغن از دستگاه است.

تعمیر و عیب یابی کمپرسور کولر گازی یک کار کاملا تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت بالا دارد. در صورت وجود ایراد در کمپرسور کولر گازی با کارشناسان ما در مجموعه دیبا پشتیبان تماس بگیرید تا در اسرع وقت تکنسین متخصص تعمیر کولر گازی به محل مورد نظر شما اعزام شود.

 

  • وجود مشکل و خرابی در اتصالات

ایراد در اتصالات و خرابی آن‌ها ممکن است سبب نشت روغن از کولر گازی شود. بررسی کنید که تمام اتصالات دستگاه سلامت باشند و در صورت وجود ایراد آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

خدمات ما: تعمیر کولرگازی گری

 

  • نصب نادرست کولر گازی

نصب نادرست و غیر اصولی کولر گازی منجر به بروز مشکلاتی نظیر نشت روغن خواهد شد. همواره برای نصب کولر گازی از تعمیرکار کولر گازی بهره بگیرید تا کولر به صورت اصولی و صحیح نصب شود و به قطعات کولر گازی آسیب وارد نشود.

 

  • ایراد در پمپ روغن دستگاه

پمپ روغن وظیفه انتقال روغن به دستگاه را دارد و ایراد و خرابی این قطعه می‌تواند سبب اختلال و نشت روغن شود. به‌طور منظم دستگاه را بررسی و سرویس کنید و در صورتی که ایراد از پمپ روغن دستگاه بود با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا سریعا برای رفع مشکل اقدام کند.

 

  • فشار بالا

وجود فشار بالا در سیستم ممکن است موجب نشت روغن شود. عدم تعمیر به موقع و تنظیم نادرست فشار می‌تواند سبب ایجاد فشار بالا در کولر گازی شود. در این مورد باید حتما از تکنسین مجرب کمک بگیرید.

 

خدمات ما: تعمیر کولرگازی میتسوبیشی

 

نکاتی برای جلوگیری ازروغن ریزی لوله‌های کولر گازی

جلوگیری ازروغن ریزی لوله‌های کولر گازی

برای جلوگیری و کاهش احتمال بروز روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی می‌توانید یکسری نکات را رعایت کنید. رعایت این نکات سبب افزایش طول عمر دستگاه و عملکرد بهتر آن نیز خواهد شد. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

  • نصب صحیح و اصولی دستگاه
  • سرویس دوره‌ای و منظم
  • استفاده از فیلترها
  • تمیز کردن دستگاه و جلوگیری از آلودگی
  • استفاده از روغن مرغوب
  • تماس با تعمیرکار در صورت بروز هر گونه مشکل در کولر گازی

 

 

هزینه بر طرف کردن روغن ریزی کولر گازی چقدر است؟

هزینه تعمیر و بر طرف کردن مشکل روغن ریزی از لوله‌های کولر گازی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد. عوامل موثر بر هزینه بر طرف کردن این مشکل کولر گازی شامل مدل کولر گازی، نوع و شدت مشکل، قیمت قطعات یدکی، دستمزد تکنسین و موقعیت جغرافیایی است و هر کدام از این عوامل بر روی این هزینه تاثیر گذار هستند

تعمیرکاران دیبا پشتیبان همیشه الویت را در تعمیر قطعات و کاهش هزینه‌ها قرار می‌دهند اما اگر مجبور به تعویض قطعات کولر گازی شوند حتما از قطعات اورجینال و اصلی استفاده می‌کنند تا در کارایی و عملکرد کولر گازی اختلالی به وجود نیاید.

مجوعه دیبا پشتیبان تمام هزینه‌های تعمیرات و قطعات را به نرخ مصوب اتحادیه محاسبه کرده و برای مشتریانی که برای اولین بار در دیبا پشتیبان ثبت درخواست تعمیرات را انجام دهند ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

 

 

سخن پایانی

در این مطلب از دیبا پشتیبان به بررسی علت روغن ریزی کولر گازی  و روش بر طرف کردن این مشکل به صورت مختصر و کاربردی پرداخته شد. تعمیر کولر گازی کاری تخصصی است و باید به دست افراد متخصص و مجرب انجام شود. در صورتی که نیاز به تکنسین تعمیر کولر گازی ماهر در تهران دارید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه تماس بگیرید  و عیب یابی و تعمیر کولر گازی خود را به تعمیرکاران باتجربه دیبا پشتیبان بسپارید.

تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان به عنوان تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران و عضو رسمی اتحادیه تعمیرکاران تهران، با برخورداری از سرویس کاران و تکنسین‌های مجرب تعمیر انواع کولر گازی را در محل و در ۷ روز هفته با پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد.

تمام هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات مطابق با نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می‌شود و برای مشتریان دیبا پشتیبان تخفیفات ویژه در نظر گرفته می‌شود و برای تضمین کیفیت خدمات و قطععات ضمانت ۶ ماهه به مشتریان عرضه می‌شود. لازم به ذکر است تمام پرسنل و تکنسین‌های دیبا پشتیبان فاقد سوءپیشینه و کاملا مورد اطمینان هستند و پس از تعمیر موظفند دستگاه تست و تحویل مشتری دهند.

دسته‌بندی تعمیر کولر گازی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
ورود به سایت