ثبت درخواست تعمیرات

علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور

بازدید: 98 بازدید
زمان مطالعه: 6 دقیقه
علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور

علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور

کولر گازی در مناطق گرمسیر و فصول گرما سال یکی از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات در خانه و محل کار است و هر گونه ایراد و خرابی آن بسیار دردسرساز است. گاهی پیش می‌آید که کولر گازی روی کمپرسور نمی‌رود، در این حالت ممکن است کولر گازی دچار یک مشکل جدی شده باشد.

کمپرسور قطعه‌ای بسیار مهم در کولر گازی است و باید هنگام بروز مشکل سریعا به آن رسیدگی کرد. اگر کولر گازی شما روی کمپرسور نمی‌رود و روشن نمی‌شود می‌توانید از تجربه و تبحر تکنسین‌های ما برای عیب یابی و بر طرف کردن مشکل بهره ببرید.

دیبا پشتیبان اولین مرکز تخصصی آنلاین  تعمیر لوازم خانگی در تهران  است که با در اختیار داشتن مجرب‌ترین  تعمیرکار کولر گازی در تهران ، انواع مشکلات کولر گازی را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شیوه با بر طرف می‌کنند فقط کافی است با شماره ۰۲۱۲۷۴۷۸ تماس بگیرید و درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا تعمیرکار متخصص تعمیر کولر گازی در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شود.

در این مقاله کارشناسان دیبا پشتیبان به بررسی علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور و نحوه بر طرف کردن آن به شکل مختصر و کاربردی پرداخته‌اند پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

خدمات ما:  تعمیر کولرگازی سامسونگ

 

کمپرسور کولر گازی چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

کمپرسور کولر گازی چیست؟

کمپرسور در کولر گازی قطعه‌ای بسیار مهم و حیاتی است و حکم قلب تپنده دستگاه را دارد. وظیفه کمپرسور مکش گاز مبرد و فشرده‌سازی و تولید هوای سرد است. می‌توان گفت اصلی‌ترین بخش از کولر گازی، موتور آن است. تعمیر و عیب‌یابی موتور کولر گازی کاری سخت است و نیاز به تخصص و مهارت فنی دارد.

اگر کمپرسور به خوبی کار نکند، کولر گازی قادر به خنک سازی به صورت صحیح و مناسب نیست و عملکرد کولر گازی مختل می‌شود. ممکن است به دلایل مختلفی کمپرسور روشن نشود که برخی از این دلایل مشکلات جدی هستند و حتما باید توسط تعمیرکار کولر گازی عیب یابی و تعمیر شوند.

 

خدمات ما: تعمیرکولرگازی جنرال 

 

علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور چیست؟

علت نرفتن کولر گازی روی کمپرسور چیست؟

اسپلیت به دلایل مختلفی ممکن است روی کمپرسور نرود. برخی از این دلایل ممکن است با اقادمات ساده مثل تعویض سیم و اتثالات بر طرف شود و برخی از آن ها جدی بوده و باید توسط فرد متخصص بر طرف شوند. ما در این بخش به مهم‌ترین دلایل نرفتن کولر گازی روی کمپرسور می‌پردازیم.

  • ایراد و خرابی در اتصالات

قطع شدن سیم‌ها و اتصالات داخلی و نرسیدن برق به دستگاه ممکن است باعث این مشکل شود. قطع و شل شدن فیش‌ها و فرسودگی به دلیل کارکرد طولانی مدت از دیگر عوامل این مشکل است.

 

  • خرابی ترموستات

اگر ترموستات یا سنسور دما دچار ایراد و خرابی باشد و دما را به درستی تشخیص ندهد، کمپرسور به موقع خاموش و روشن نمی‌شود.

 

  • کم بود گاز مبرد

کم بودن حجم گاز داخل کولر گازی در برخی از مواقع سبب می‌شود که کمپرسور روشن نشود.

 

  • ایراد در خازن راه انداز

کار خازن راه انداز روشن کردن و راه انداختن کمپرسور است بدیهی است که اگر دچار ایراد باشد، کمپرسور روشن میشود.

 

  • خرابی برد الکترونیک

دلیل دیگر برای زیر بار ماندن کمپرسور خرابی برد الکترونیک دستگاه است. برد یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی است و وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز را به عهده دارد. هنگامی که این قطعه دچار ایراد و مشکل باشد، کمپرسور کولر گازی روشن نمی‌شود.

 

  • اورلود کمپرسور

اورلود کمپرسور وظیفه حفاظت از کمپرسور را بر عهده دارد. اگر کمپرسور به دلایلی نظیر بالا بودن جریان در کولر گازی و یا تجمع آلودگی روی یونیت خارجی تحت فشار زیادی باشد در اینصورت اورلود برای حفاظت از کمپرسور آن را خاموش می‌کند و تا زمانی که خنک نشود اجازه روشن شدن به آن نمی‌دهد.

 

  • خرابی کمپرسور

در صورتی که خود کمپرسور خراب باشد، اصطلاحا زیر بار نمی‌رود و روشن نمی‌شود. خرابی کمپرسور به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و معمولا قابل تعمیر نیست و باید کمپرسور تعویض شود.

 

خدمات ما: تعمیر کولرگازی گری

 

نحوه بر طرف کردن مشکل نرفتن کولر گازی روی کمپرسور

نحوه بر طرف کردن مشکل نرفتن کولر گازی روی کمپرسور

برای بر طرف کردن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم با تکنسین مجرب و دوره دیده تعمیر کولر گازی تماس بگیرید و بر طرف کردن این مشکل را به فرد با تجربه بسپارید تا در هزینه تعمیرات و تعویض قطعات صرفه جویی شود و از احتمال آسیب به دیگر قطعات کاسته شود.

به طور کلی برای حل کردن این مشکل باید ابتدا اتصالات برق و جریان برق را بررسی کرد و مطمئن شد که جریان برق جریان دارد و سیم‌ها و اتصالات سلامت هستند. سپس باید به تنظیم و بررسی ترموسات بپردازید و در صورت لزوم آن را دوباره تنظیم و در صورت وجود ایراد و خرابی تعمیر یا تعویض کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدامات دیگر میزان گاز مبرد را چک کنید و در صورتی که کم است، آن را شارژ کنید.

بررسی رله حرارتی، عیب یابی برد الکترونیک و کمپرسور اقدامات بعدی هستند که باید انجام دهید. قطعا بررسی این قطعات و تعمیر و تعویض آن ها کاری پیچیده و فنی است و باید توسط فرد متخصص انجام شود.

تکنسین‌های دیبا پشتیبان همگی دوره دیده و ماهر هستند و به تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی اشراف دارند. شما می‌توانید قبل از ثبت درخواست تعمیرات ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن ها مشاوره و راهنمایی دریافت کنید و در صورتی که مشکل بر طرف نشد آنگاه درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید.

 

خدمات ما: تعمیر کولرگازی میتسوبیشی

 

هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی چقدر است؟

هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی چقدر است؟

هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد. عوامل مؤثر بر هزینه تعمیر کولر گازی شامل مدل کولر گازی، نوع و شدت مشکل، قیمت قطعات یدکی، دستمزد تکنسین و موقعیت جغرافیایی است و هر کدام از این عوامل بر روی این هزینه تاثیر گذار هستند

تعمیرکاران دیبا پشتیبان همیشه الویت را در تعمیر قطعات و کاهش هزینه‌ها قرار می‌دهند اما اگر مجبور به تعویض قطعات کولر گازی شوند حتما از قطعات اورجینال و اصلی استفاده می‌کنند تا در کارایی و عملکرد کولر گازی اختلالی به وجود نیاید.

مجوعه دیبا پشتیبان تمام هزینه‌های تعمیرات و قطعات را به نرخ مصوب اتحادیه محاسبه کرده و برای مشتریانی که برای اولین بار در دیبا پشتیبان ثبت درخواست تعمیرات را انجام دهند ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

 

جمع بندی کلی

مشکل نرفتن کولر گازی روی کمپرسور به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و بسته به عامل به وجود آمدن این مشکل نحوه تعمیر و عیب یابی متفاوت است. در این مقاله به دلایل نرفتن کولر گازی روی کمپرسور و نحوه بر طرف کردن مشکل پرداخته شد. اگر برای تعمیر و عیب یابی کولر گازی نیاز به تکنسین و تعمیرکار بود، دقت کنید که تعمیر کولر گازی را به فرد و مجموعه‌ای معتبر و متخصص بسپارید که تعمیرگاه مجاز تعمیرات کولر گازی باشد.

تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان به عنوان تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران و عضو رسمی اتحادیه تعمیرکاران تهران، با برخورداری از سرویس کاران و تکنسین‌های مجرب تعمیر انواع کولر گازی را در محل و در ۷ روز هفته با پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد.

تمام هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات مطابق با نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می‌شود و برای مشتریان دیبا پشتیبان تخفیفات ویژه در نظر گرفته می‌شود و برای تضمین کیفیت خدمات و قطععات ضمانت ۶ ماهه به مشتریان عرضه می‌شود. لازم به ذکر است تمام پرسنل و تکنسین‌های دیبا پشتیبان فاقد سوءپیشینه و کاملا مورد اطمینان هستند و پس از تعمیر موظفند دستگاه تست و تحویل مشتری دهند.

دسته‌بندی آموزش تعمیرات کولر گازی تعمیر کولر گازی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
ورود به سایت